Van productwebsite tot compleet klantportaal
Een website die een relatief nieuw maar revolutionair product een online platform biedt en daarnaast fungeert als klantportaal om DNA-testen te beheren en registreren. Dat was samengevat de opdrachtomschrijving waar we mee van start zijn gegaan. Uitdagend niet alleen vanwege de brede doelgroep maar het samenbrengen en beheersen van verschillende technische processen. Van het aanvragen van een testkit en het versturen naar het laboratium tot het ontvangen en terugkoppelen van de resultaten aan de patiënt.
Een project dat vrijwel alle aspecten van onze dienstverlening vereist. Van het uitwerken van wireframes tot de realisatie van een gebruiksvriendelijk Joomla 4 template en het ondersteunen en ontwikkelen van diverse (automatiserings)processen die een snelle en veilige afhandeling van elke DNA-kit waarborgd.
De Challenge
Pangenix is een geheel nieuw bedrijf dat ook op branding gebied volledig ontdekt en uitgewerkt moest worden. Dat gold niet alleen voor de online uitstraling maar ook voor het fysieke product, de DNA zelftest-kit, en alle aanverwante documentatie, die klanten via de website bestellen. Omdat de productie van verpakkingen parallel aan de ontwikkeling van de website zou verlopen was de ontwikkeling van het merk, de branding, een belangrijk fundament dat moest staan als een huis.
Daarnaast speelde de automatisering van verschillende processen een belangrijke rol. De website zou daarnaast als klantportaal moeten fungeren waarbij door middel van makkelijk te gebruiken verificatie methoden DNA-kits geregistreerd kunnen worden en vanaf dat moment de route richting laboratorium en terug worden gevolgd door zowel de patiënt als de apotheker.
Het eindresultaat
Klantportaal en marketingfundament
Het uiteindelijke resultaat is een maatwerk website die de klant zowel tijdens het bestellen van de DNA-kits als tijdens het proces van kit registratie volledig aan de hand neemt voor een snel en soepel proces. Bestellingen worden direct bij de beheerder van de website aangemeld en via de PostNL koppeling registreerd. Zodra de klant de kit ontvangt en de zelftest na het aanmaken van een account aanmeld en retourneert geeft het portaal periodiek updates over de status van de analyse. Zodra de resultaten van de DNA-test bekend zijn worden de resultaten in een beveiligde omgeving opgeslagen en kan het rapport door een bevoegd apotheker opgesteld worden.
Middels een uitgebreid online marketingplan wordt daarnaast continu gewerkt aan het verbeteren van de organische vindbaarheid. Hiermee wordt een specifieke doelgroep geadresseerd die zoekende zijn in de wereld van medicijnwerking en bijwerking.